Przejdź do głównej zawartości

Lampa LED prawie DIY V2

   Lampa LED prawie DIY V2 czyli to samo po raz drugi tylko trochę inaczej. Bazą jak poprzednio jest lampa która uległa uszkodzeniu (a wcześniej była opisywana TU) a części zakupiono na ebay.com oraz aliexpress.com od Chińczyków.


  Koszty:
Dioda: 3,56$
Zasilacz: 4,40$

 Specyfikacja diody podana przez sprzedawcę:
LED Type:4pcs LG3535 LED Chips
Voltage :6V
Current: 350mA-3A
Emitter Color:Warm White
Color temperature:3000-3200K
Beam Angle: 115 degrees
Lens color: water clear
PCB board: Diameter 20mm Cooper PCB base
Resin (Mold): Silicone Resin
Certificate: CE&ROSH
LifeSpan Time : > 50,000 hours


Fabrycznie dioda "siedziała" nieco głębiej a za rozpraszanie światła odpowiadała plastikowa soczewka natomiast ja wstawiłem na klej termoprzewodzący kawałek mosiądzu aby podnieść diodę wyżej a soczewkę wymieniłem na szkiełko z żarówki halogenowej na trzonek GU10. Zostało  też pogrubione dno aluminiową blaszką. Od strony zasilania dałem rezystor 10Ω aby nieco zdławić prąd ładujący kondensator. Jak widać nie ma jako takiego bezpiecznika, producent przewidział tylko bardzo cienką ścieżkę na PCB która w razie czego ulega przepaleniu. Niestety nie zapisałem sobie anie nie zapamiętałem do jakich temperatur nagrzewa się ta konstrukcja ale jedno jest pewne uznałem że są akceptowalnie. I to by było na tyle resztę można się dowiedzieć z zdjęć.

 
 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mazda 3 I (BK) - Żarówki

  Jako że posiadam tytułowy samochód z roku 2004 i wersji nadwozia hatchback postanowiłem wykonać spis gdzie jakie żarówki się znajdują. Najpierw podane jest napięcie oraz moc potem oznaczeni-e/a a na koniec trzonek (podkreślony). Nie ma tu wszystkiego ale w miarę możliwości zawsze jak organoleptycznie zidentyfikuję postaram się tę listę uzupełnić. Wnętrze: Bagażnik - 12V 5W lub 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 28mm; 30mm Podsufitka tył - 12V 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 30mm; 32mm Podsufitka przód - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d   Zapalniczka - ??? lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Popielniczka - ???: T6,5; W2x5d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d lub 24V 2,4W lub 24V 2W *1 Panel klimatyzacji automatycznej - 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Schowek - 12V 3W: W3W; W2,1x9,5d lub 12V 5W *2 Stacyjka - 14V 1,4W: W2x4,6d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Zewnętrzne: Stop/Pozycyjne - 12V 21W/5W: W21/5W; T20q; W3x16q Przeciwmgielne t...

Bosch Mono-Motronic -Naprawa czujnika temparatury powietrza dolotowego na przykładzie Passat B4 1.8 ABS

   Niedawno w moim samochodzie uległ uszkodzeniu czujnik temperatury powietrza. Najgorsze było to że komputer silnika tej awarii nie wykrywał ponieważ otrzymywał odczyty ale były to wartości nierealne i potrafiły skakać z skrajności w skrajność co powodowało złą pracę silnika na benzynie gdyż na podstawie temperatury sterownik wylicza przybliżoną masę powietrza która znajduje się w cylindrze.    Czujnik ten znajduję się w zaznaczonym na zdjęciu miejscu (widać też na nim już nowy). I jak widać jest on wbudowany w wtryskiwacz a ten jest delikatnym i nietanim elementem dlatego postanowiłem to zrobić możliwie tanio i bez ingerencji w wtryskiwacz.    Po dłuższych poszukiwaniach dowiedziałem się że czujnikiem jest termistor NTC 2,2kΩ. Stary czujnik odłamałem a w miejscu gdzie przewody wchodzą do wtryskiwacza wyskubałem plastik i izolację przewodów i w tych miejscach przylutowałem wyprowadzenia termistora. Nie wygląda to fachowo ale spełnia swoją funkc...

Mazda 3 I (BK) - Lampka oświetlenia wnętrza - wymiana diod

  W tytułowym samochodzie w lampce oświetlenia kabiny znajdują się diody prostownicze które to umożliwiają niezależne załączenie włącznikiem żarówek. Wadą tego rozwiązania jest to iż mamy dodatkowy spadek napięcia na diodach prostowniczych. Dlatego przy okazji wymiany żarówek z powodu lekkiego już "przyciemnienia" baniek spowodowanego odparowywaniem wolframu z żarnika postanowiłem wymienić wcześniej wspomniane diody na takie o niższym spadku napięcia. Oryginalnie były to diody 1N4004 które zastąpiłem diodami 1N5819.    A teraz czas na wyniki pomiarów napięcia na żarówce: napięcie akumulatora- 12,2V stare diody- 10,5V nowe diody- 11,1V nowe diody z tylną lampką- 10,65V przy zamkniętych drzwiach- 6,3V  Dla potomnych dodam też rozpiskę pinów w wtyczce zatrzaskiem do góry: 1- stały minus 2- stały plus 3- sterowanie minusem