Przejdź do głównej zawartości

Test pojemności baterii

 Jako przyrząd pomiarowy posłuży ładowarka everActive NC-3000 (z wersją oprogramowania 2.2) oraz ładowarka modelarska Redox BETA i tu muszę zaznaczyć iż nie jest to urządzenie wysokiej dokładności dlatego odstępstwa od deklaracji producenta czy też pomiarów innych osób na poziomie około 5% są rzeczą nieuniknioną dlatego pomiary mają przede wszystkim charakter podglądowy i porównawczy. Ładowarka ta ma też jedną wadę podczas rozładowywania zawsze zaniża napięcie o 50mV dlatego ogniwo rozładowane do 0,9V tak naprawdę ma 0,95V. Dodatkowo w nawiasach podana jest data testu i data ważności ogniwa.

Redox BETA
AA
0,1A:
2116mAh/1,693Wh -- PHILIPS Power Alkaline  (04-2017/08-2021)
2076mAh /1,646Wh -- $ Safewell SUPERALKALINE  AA/LR6  (01-2016/07-2019)
678mAh /0,540Wh -- PHILIPS LongLife AA/R6  Super heavy duty  (01-2017/06-2019)
   
0,2A:
1726mAh /1,312Wh -- DURACELL DURALOCK AA/LR6 MN1500
1707mAh /1,307Wh -- GP Super Alkaline AA/LR6
480mAh /0,360Wh -- PHILIPS LongLife AA/R6  Super heavy duty

AAA
0,1A
853mAh /0,662Wh -- GP Super Alkaline AAA  (10-2015/01-2022)

everActive NC-3000
AA
0,1A:
2345mAh -- Duracell Duralock MN1500 [Belgium] (05-2018/03-2025)
2325mAh -- Blow Super Alkaline [82-515#] (05-2018/10-2022)
2290mAh -- PHILIPS Power Alkaline (04-2017/08-2021)

AAA
0,1A
1047mAh-- VIPOW Alkaline Battery (05-2018/09-2022)
1011mAh -- Blow Super Alkaline [82-514#] (05-2018/10-2022)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Opel Vectra C Kombi 2007 - Naprawa elektrycznego zamka klapy bagażnika

  W tytułowym samochodzie doszło do awarii elektrycznego zamka klapy bagażnika. Przyczyną było prawdopodobnie przeciekanie wody przez uszczelkę mechanizmu wycieraczki co spowodowało  dostanie się jej do złącza w zamku a w konsekwencji do jego zniszczenia. Piny w zamku dosłownie się rozpadały a wtyczka była w niewiele lepszym stanie. Poza tym reszta była sprawna a że nowy zamek do tanich rzeczy nie należy postanowiłem go naprawić. Gniazdo zostało ścięte i szukałem miejsc gdzie dany pin prowadzi. Na zdjęciu poniżej naniosłem numery które odpowiadają numerom z wtyczki. Po rozszyfrowaniu połączeń przylutowałem przewody a połączenie z instalacją samochodu wykonałem na standardowe wsuwki.  Całość została dodatkowo wyczyszczona i przesmarowana smarem białym z PTFE co okazało się błędem bo trochę wody znowu się dostało do mechanizmu i z smaru powstała breja która zamarzła i unieruchomiła zamek. Problem rozwiązał smar silikonowy z PTFE.  Niestety wymiarów silniczka nie spisałem a

Mazda 3 I (BK) - Żarówki

  Jako że posiadam tytułowy samochód z roku 2004 i wersji nadwozia hatchback postanowiłem wykonać spis gdzie jakie żarówki się znajdują. Najpierw podane jest napięcie oraz moc potem oznaczeni-e/a a na koniec trzonek (podkreślony). Nie ma tu wszystkiego ale w miarę możliwości zawsze jak organoleptycznie zidentyfikuję postaram się tę listę uzupełnić. Wnętrze: Bagażnik - 12V 5W lub 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 28mm; 30mm Podsufitka tył - 12V 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 30mm; 32mm Podsufitka przód - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d   Zapalniczka - ??? lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Popielniczka - ???: T6,5; W2x5d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d lub 24V 2,4W lub 24V 2W *1 Panel klimatyzacji automatycznej - 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Schowek - 12V 3W: W3W; W2,1x9,5d lub 12V 5W *2 Stacyjka - 14V 1,4W: W2x4,6d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Zewnętrzne: Stop/Pozycyjne - 12V 21W/5W: W21/5W; T20q; W3x16q Przeciwmgielne tylne - 1

Mazda 3 I (BK) - Hałasujący wentylator czujnika temperatury wewnętrznej

 W tytułowym samochodzie z roku 2004 we znaki dawał się ten mały skurczybyk widoczny na zdjęciu który to nazywa się czujnik temperatury wewnętrznej. Objawem była jego głośna praca która jest różnie określana m.in terkotanie; buczenie; bzyczenie pszczoły które można usłyszeć na TYM filmie. Sam czujnik znajduję się za widoczną "kratką" na zdjęciu. Aby się do niego dostać należy włożyć palce w tą szczelinę pomiędzy elementami i dość mocno szarpnąć "do siebie" i powinien wyjść z zatrzasków i ukazuję się nam coś takiego. Demontujemy go i najpierw należy go przedmuchać gdyż na pewno będzie mocno zanieczyszczony tak jak u mnie.   Niestety samo wyczyszczenie w większości przypadków na niewiele się zda gdyż przyczyną hałasu jest łożysko ślizgowe które się najzwyczajniej w świecie zużyło. W pewnym momencie luz między osią wentylatorka a samosmarującą tulejką (łożysko ślizgowe) jest na tyle duży że elementy te zaczynają o siebie uderzać skąd bierze się owe