Przejdź do głównej zawartości

Mazda 3 I (BK) - Żarówki

 Jako że posiadam tytułowy samochód z roku 2004 i wersji nadwozia hatchback postanowiłem wykonać spis gdzie jakie żarówki się znajdują. Najpierw podane jest napięcie oraz moc potem oznaczeni-e/a a na koniec trzonek (podkreślony). Nie ma tu wszystkiego ale w miarę możliwości zawsze jak organoleptycznie zidentyfikuję postaram się tę listę uzupełnić.

Wnętrze:
Bagażnik - 12V 5W lub 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 28mm; 30mm
Podsufitka tył - 12V 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 30mm; 32mm
Podsufitka przód - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d 
Zapalniczka - ??? lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d
Popielniczka - ???: T6,5; W2x5d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d lub 24V 2,4W lub 24V 2W *1
Panel klimatyzacji automatycznej - 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d
Schowek - 12V 3W: W3W; W2,1x9,5d lub 12V 5W *2
Stacyjka - 14V 1,4W: W2x4,6d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d

Zewnętrzne:
Stop/Pozycyjne - 12V 21W/5W: W21/5W; T20q; W3x16q
Przeciwmgielne tylne - 12V 21W: W21W; T20d; W3x16d
Wsteczne - 12V 21W: W21W; T20d; W3x16d  lub 12V 21W/5W: W21/5W; T20q; W3x16q *3

Trzeci stop - 12V 16W: W16W; T15; W2,1x9,5d
Kierunkowskazy przód - 12V 21W: PY21W; BAU15s
Kierunkowskazy tył - 12V 21W: W21W; T20d; W3x16d
Pozycyjne przód - 12V 5W: W5W, T10; W2,1x9,5d
Mijania - 12V 55W: H7; PX26d
Drogowe - 12V 60W: HB3; P20d
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d

*1- Z powodu że dostęp jest słaby a gdy przepali się ta żarówka razem z tą w schowku dzieją się dziwne rzeczy (na wyłączonym oświetleniu miga podświetlenie przebiegu a po otwarciu drzwi piszczy sygnał rzekomo włączonych świateł) pozwala taki zabieg na przedłużenia życia tej żarówki.

*2- Tylko po nawierceniu otworów jak na załączonym zdjęciu celem odprowadzenia ciepła.
*3- Możemy takiej użyć awaryjnie lub po małej modyfikacji w celu małego zwiększenia ilości światła. Aby świeciły oba włókna na raz wystarczy przegiąć druciki od cieńszego żarnika na drugą stronę.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Opel Vectra C Kombi 2007 - Naprawa elektrycznego zamka klapy bagażnika

  W tytułowym samochodzie doszło do awarii elektrycznego zamka klapy bagażnika. Przyczyną było prawdopodobnie przeciekanie wody przez uszczelkę mechanizmu wycieraczki co spowodowało  dostanie się jej do złącza w zamku a w konsekwencji do jego zniszczenia. Piny w zamku dosłownie się rozpadały a wtyczka była w niewiele lepszym stanie. Poza tym reszta była sprawna a że nowy zamek do tanich rzeczy nie należy postanowiłem go naprawić. Gniazdo zostało ścięte i szukałem miejsc gdzie dany pin prowadzi. Na zdjęciu poniżej naniosłem numery które odpowiadają numerom z wtyczki. Po rozszyfrowaniu połączeń przylutowałem przewody a połączenie z instalacją samochodu wykonałem na standardowe wsuwki.  Całość została dodatkowo wyczyszczona i przesmarowana smarem białym z PTFE co okazało się błędem bo trochę wody znowu się dostało do mechanizmu i z smaru powstała breja która zamarzła i unieruchomiła zamek. Problem rozwiązał smar silikonowy z PTFE.  Niestety wymiarów silniczka nie spisałem a

Mazda 3 I (BK) - Hałasujący wentylator czujnika temperatury wewnętrznej

 W tytułowym samochodzie z roku 2004 we znaki dawał się ten mały skurczybyk widoczny na zdjęciu który to nazywa się czujnik temperatury wewnętrznej. Objawem była jego głośna praca która jest różnie określana m.in terkotanie; buczenie; bzyczenie pszczoły które można usłyszeć na TYM filmie. Sam czujnik znajduję się za widoczną "kratką" na zdjęciu. Aby się do niego dostać należy włożyć palce w tą szczelinę pomiędzy elementami i dość mocno szarpnąć "do siebie" i powinien wyjść z zatrzasków i ukazuję się nam coś takiego. Demontujemy go i najpierw należy go przedmuchać gdyż na pewno będzie mocno zanieczyszczony tak jak u mnie.   Niestety samo wyczyszczenie w większości przypadków na niewiele się zda gdyż przyczyną hałasu jest łożysko ślizgowe które się najzwyczajniej w świecie zużyło. W pewnym momencie luz między osią wentylatorka a samosmarującą tulejką (łożysko ślizgowe) jest na tyle duży że elementy te zaczynają o siebie uderzać skąd bierze się owe