W tytułowym samochodzie w lampce oświetlenia kabiny znajdują się diody prostownicze które to umożliwiają niezależne załączenie włącznikiem żarówek. Wadą tego rozwiązania jest to iż mamy dodatkowy spadek napięcia na diodach prostowniczych. Dlatego przy okazji wymiany żarówek z powodu lekkiego już "przyciemnienia" baniek spowodowanego odparowywaniem wolframu z żarnika postanowiłem wymienić wcześniej wspomniane diody na takie o niższym spadku napięcia. Oryginalnie były to diody 1N4004 które zastąpiłem diodami 1N5819.
A teraz czas na wyniki pomiarów napięcia na żarówce:
napięcie akumulatora- 12,2V
stare diody- 10,5V
nowe diody- 11,1V
nowe diody z tylną lampką- 10,65V
przy zamkniętych drzwiach- 6,3V
Dla potomnych dodam też rozpiskę pinów w wtyczce zatrzaskiem do góry:
1- stały minus
2- stały plus
3- sterowanie minusem
Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje
OdpowiedzUsuńfajny blog
OdpowiedzUsuń