Przejdź do głównej zawartości

Jakie żarówki Volkswagen Fox

    Jako że posiadam Volkswagen Fox z roku 2005 postanowiłem wykonać spis gdzie jakie żarówki się znajdują. Najpierw podane jest napięcie oraz moc potem oznaczeni-e/a a na koniec trzonek (podkreślony). Nie ma tu wszystkiego ale w miarę możliwości zawsze jak organoleptycznie zidentyfikuję postaram się tę listę uzupełnić.

Niektóre rzeczy mogą się różnić w zależności od wersji wyposażania lub daty produkcji.

Wnętrze:

Bagażnik - 12V 5W : W5W ; T10 ; W2,1x9,5d  *3  lub  12V 6W : W6W ; T10 ; W2,1x9,5d  *4
Podsufitka - 12V 10W : C10W ; T10.5x43 ; SV8,5 43mm
Schowek - ?
 

Zewnętrzne:

Stop/Pozycyjne - 12V 21/5W : P21/5W ; BAY15d
Przeciwmgielne tylne - 12V 21W : P21W ; BA15S
Wsteczne - 12V 21W: P21W ; BA15S   
Trzeci stop - 12V 2,3W: W2,3W; T05; T5; W2x4,6d
Kierunkowskazy przód - 12V 21W : PY21W ; BAU15S *2
Kierunkowskazy boczne -
Kierunkowskazy tył - 12V 21W : PY21W ; BAU15S *2
Pozycyjne przód - 12V 5W : W5W ; T10 ; W2,1x9,5d
Mijania/Drogowe - 12V 55W/60W ; H4 ; P43t-38
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej - 12V 5W : W5W ; T10 ; W2,1x9,5d  *1

 

*1- Ładny efekt dają żarówki dobrych firm z niebieską powłoką na bańce.

*2- Ładny efekt dają żarówki typu osram diadem czy philips silver

*3- Aby żarówka świeciła troszkę mocniej można wymienić diodę która tam jest na taką o niższym spadku napięcia np. 1N5819. Można to połączyć z wymianą żarówki z punktu 4. Tu omawiam tą modyfikację.

*4- Tylko po zrobieniu otworów na przelot żeby nadmiar ciepła miał gdzie ujść tak jak tu:


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mazda 3 I (BK) - Hałasujący wentylator czujnika temperatury wewnętrznej

 W tytułowym samochodzie z roku 2004 we znaki dawał się ten mały skurczybyk widoczny na zdjęciu który to nazywa się czujnik temperatury wewnętrznej. Objawem była jego głośna praca która jest różnie określana m.in terkotanie; buczenie; bzyczenie pszczoły które można usłyszeć na TYM filmie. Sam czujnik znajduję się za widoczną "kratką" na zdjęciu. Aby się do niego dostać należy włożyć palce w tą szczelinę pomiędzy elementami i dość mocno szarpnąć "do siebie" i powinien wyjść z zatrzasków i ukazuję się nam coś takiego. Demontujemy go i najpierw należy go przedmuchać gdyż na pewno będzie mocno zanieczyszczony tak jak u mnie.   Niestety samo wyczyszczenie w większości przypadków na niewiele się zda gdyż przyczyną hałasu jest łożysko ślizgowe które się najzwyczajniej w świecie zużyło. W pewnym momencie luz między osią wentylatorka a samosmarującą tulejką (łożysko ślizgowe) jest na tyle duży że elementy te zaczynają o siebie uderzać skąd bierze się owe...

Mazda 3 I (BK) - Żarówki

  Jako że posiadam tytułowy samochód z roku 2004 i wersji nadwozia hatchback postanowiłem wykonać spis gdzie jakie żarówki się znajdują. Najpierw podane jest napięcie oraz moc potem oznaczeni-e/a a na koniec trzonek (podkreślony). Nie ma tu wszystkiego ale w miarę możliwości zawsze jak organoleptycznie zidentyfikuję postaram się tę listę uzupełnić. Wnętrze: Bagażnik - 12V 5W lub 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 28mm; 30mm Podsufitka tył - 12V 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 30mm; 32mm Podsufitka przód - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d   Zapalniczka - ??? lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Popielniczka - ???: T6,5; W2x5d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d lub 24V 2,4W lub 24V 2W *1 Panel klimatyzacji automatycznej - 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Schowek - 12V 3W: W3W; W2,1x9,5d lub 12V 5W *2 Stacyjka - 14V 1,4W: W2x4,6d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Zewnętrzne: Stop/Pozycyjne - 12V 21W/5W: W21/5W; T20q; W3x16q Przeciwmgielne t...

Mazda 3 I (BK) - Lampka oświetlenia wnętrza - wymiana diod

  W tytułowym samochodzie w lampce oświetlenia kabiny znajdują się diody prostownicze które to umożliwiają niezależne załączenie włącznikiem żarówek. Wadą tego rozwiązania jest to iż mamy dodatkowy spadek napięcia na diodach prostowniczych. Dlatego przy okazji wymiany żarówek z powodu lekkiego już "przyciemnienia" baniek spowodowanego odparowywaniem wolframu z żarnika postanowiłem wymienić wcześniej wspomniane diody na takie o niższym spadku napięcia. Oryginalnie były to diody 1N4004 które zastąpiłem diodami 1N5819.    A teraz czas na wyniki pomiarów napięcia na żarówce: napięcie akumulatora- 12,2V stare diody- 10,5V nowe diody- 11,1V nowe diody z tylną lampką- 10,65V przy zamkniętych drzwiach- 6,3V  Dla potomnych dodam też rozpiskę pinów w wtyczce zatrzaskiem do góry: 1- stały minus 2- stały plus 3- sterowanie minusem