Przejdź do głównej zawartości

Opel Vectra C Kombi 2007 - Naprawa elektrycznego zamka klapy bagażnika


  W tytułowym samochodzie doszło do awarii elektrycznego zamka klapy bagażnika. Przyczyną było prawdopodobnie przeciekanie wody przez uszczelkę mechanizmu wycieraczki co spowodowało  dostanie się jej do złącza w zamku a w konsekwencji do jego zniszczenia. Piny w zamku dosłownie się rozpadały a wtyczka była w niewiele lepszym stanie.
Poza tym reszta była sprawna a że nowy zamek do tanich rzeczy nie należy postanowiłem go naprawić. Gniazdo zostało ścięte i szukałem miejsc gdzie dany pin prowadzi. Na zdjęciu poniżej naniosłem numery które odpowiadają numerom z wtyczki. Po rozszyfrowaniu połączeń przylutowałem przewody a połączenie z instalacją samochodu wykonałem na standardowe wsuwki.
 Całość została dodatkowo wyczyszczona i przesmarowana smarem białym z PTFE co okazało się błędem bo trochę wody znowu się dostało do mechanizmu i z smaru powstała breja która zamarzła i unieruchomiła zamek. Problem rozwiązał smar silikonowy z PTFE.
 Niestety wymiarów silniczka nie spisałem a zdjęcia które wykonałem są niewyraźne. Zapamiętałem tylko nazwę producenta  "JOHNSON" .


 

 



Komentarze

  1. Anonimowy16/6/20 01:21

    Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie się czyta Twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  6. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatne informacje dla zainteresowanych

    OdpowiedzUsuń
  8. Podczas długich podróży samochodem, niezależnie od pory roku, zawsze warto być przygotowanym na różne sytuacje. Czasami nawet najbardziej niezawodny pojazd może odmówić posłuszeństwa. W takim przypadku nieoceniona okazuje się pomoc drogowa, która jest w stanie szybko i skutecznie rozwiązać problem. Na stronie http://gex-hol.pl/ można znaleźć ofertę firmy, która świadczy takie usługi. Zawsze warto mieć pod ręką kontakt do profesjonalistów, którzy pomogą w kryzysowej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Spotkanie z niespodziewaną awarią samochodu może być dużym wyzwaniem, ale dzięki profesjonalizmowi i efektywności zespołu z https://zakrzewski-holowanie.pl/ cała sytuacja została rozwiązana szybko i bez zbędnych komplikacji. Ich podejście do klienta, szybkość działania oraz kompetencje techniczne są na najwyższym poziomie. Co ważne, po zakończeniu usługi otrzymałem szereg praktycznych porad, jak unikać podobnych sytuacji w przyszłości. To rzetelna i godna zaufania firma, którą z całego serca polecam każdemu, kto potrzebuje pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Mazda 3 I (BK) - Żarówki

  Jako że posiadam tytułowy samochód z roku 2004 i wersji nadwozia hatchback postanowiłem wykonać spis gdzie jakie żarówki się znajdują. Najpierw podane jest napięcie oraz moc potem oznaczeni-e/a a na koniec trzonek (podkreślony). Nie ma tu wszystkiego ale w miarę możliwości zawsze jak organoleptycznie zidentyfikuję postaram się tę listę uzupełnić. Wnętrze: Bagażnik - 12V 5W lub 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 28mm; 30mm Podsufitka tył - 12V 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 30mm; 32mm Podsufitka przód - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d   Zapalniczka - ??? lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Popielniczka - ???: T6,5; W2x5d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d lub 24V 2,4W lub 24V 2W *1 Panel klimatyzacji automatycznej - 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Schowek - 12V 3W: W3W; W2,1x9,5d lub 12V 5W *2 Stacyjka - 14V 1,4W: W2x4,6d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Zewnętrzne: Stop/Pozycyjne - 12V 21W/5W: W21/5W; T20q; W3x16q Przeciwmgielne tylne - 1

Mazda 3 I (BK) - Hałasujący wentylator czujnika temperatury wewnętrznej

 W tytułowym samochodzie z roku 2004 we znaki dawał się ten mały skurczybyk widoczny na zdjęciu który to nazywa się czujnik temperatury wewnętrznej. Objawem była jego głośna praca która jest różnie określana m.in terkotanie; buczenie; bzyczenie pszczoły które można usłyszeć na TYM filmie. Sam czujnik znajduję się za widoczną "kratką" na zdjęciu. Aby się do niego dostać należy włożyć palce w tą szczelinę pomiędzy elementami i dość mocno szarpnąć "do siebie" i powinien wyjść z zatrzasków i ukazuję się nam coś takiego. Demontujemy go i najpierw należy go przedmuchać gdyż na pewno będzie mocno zanieczyszczony tak jak u mnie.   Niestety samo wyczyszczenie w większości przypadków na niewiele się zda gdyż przyczyną hałasu jest łożysko ślizgowe które się najzwyczajniej w świecie zużyło. W pewnym momencie luz między osią wentylatorka a samosmarującą tulejką (łożysko ślizgowe) jest na tyle duży że elementy te zaczynają o siebie uderzać skąd bierze się owe