Problem z dostępnością nowej uszczelki tylnej wycieraczki zmusił mnie do rozwiązania problemu metodami alternatywnymi. Problem rozwiązałem dobierając odpowiedni simering. Zakupiłem takowy o wymiarach 10x22x8 ale był o odrobinkę za gruby i troszkę go obciąłem co widać na zdjęciach. Najpierw wkładamy na oś simering a potem oryginalną uszczelkę a całość warto przesmarować smarem silikonowym lub innym odpornym na wodę(ja użyłem smaru silikonowego z PTFE).
W tytułowym samochodzie doszło do awarii elektrycznego zamka klapy bagażnika. Przyczyną było prawdopodobnie przeciekanie wody przez uszczelkę mechanizmu wycieraczki co spowodowało dostanie się jej do złącza w zamku a w konsekwencji do jego zniszczenia. Piny w zamku dosłownie się rozpadały a wtyczka była w niewiele lepszym stanie. Poza tym reszta była sprawna a że nowy zamek do tanich rzeczy nie należy postanowiłem go naprawić. Gniazdo zostało ścięte i szukałem miejsc gdzie dany pin prowadzi. Na zdjęciu poniżej naniosłem numery które odpowiadają numerom z wtyczki. Po rozszyfrowaniu połączeń przylutowałem przewody a połączenie z instalacją samochodu wykonałem na standardowe wsuwki. Całość została dodatkowo wyczyszczona i przesmarowana smarem białym z PTFE co okazało się błędem bo trochę wody znowu się dostało do mechanizmu i z smaru powstała breja która zamarzła i unieruchomiła zamek. Problem rozwiązał smar silikonowy z PTFE. Niestety wymiarów silniczka nie spisałem a
Ciekawy post
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo ciekawy
OdpowiedzUsuńSuper ciekawy wpis
OdpowiedzUsuńdobrze napisane
OdpowiedzUsuń