Przejdź do głównej zawartości

BMW E87 - Żarówki

     Jako że posiadam tytułowy samochód z roku 2004 czyli wersję przed liftingiem postanowiłem wykonać spis gdzie jakie żarówki się znajdują. Najpierw podane jest napięcie oraz moc potem oznaczeni-e/a a na koniec trzonek (podkreślony). Nie ma tu wszystkiego ale w miarę możliwości zawsze jak organoleptycznie zidentyfikuję postaram się tę listę uzupełnić. Niektóre rzeczy mogą się różnić w zależności od wersji wyposażania lub daty produkcji.

Wnętrze:

Bagażnik - 12V 10W: C10W; T10.5x43; SV8,5 43mm
Podsufitka tył - 12V 6W: W6W; T10; W2,1x9,5d  lub  12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d  *3
Podsufitka przód - 12V 6W: W6W; T10; W2,1x9,5d  lub  12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d  *3
Lampka nad lusterkiem - 12V 10W: C10W; T10.5x43; SV8,5 43mm
Schowek - 12V 5W: C5W ; T10x36 ; SV8,5 36mm  lub  12V 10W: C10W; T10.5x38; SV8,5 38mm *1
Lampka nad stopami - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d

Zewnętrzne:

Stop/Pozycyjne - 12V 21W: P21W ; BA15S
Przeciwmgielne tylne/Pozycyjne - 12V 21W: P21W ; BA15S
Wsteczne - 12V 21W: P21W ; BA15S  lub  12V 35W  *2
Trzeci stop - Diody LED THT Super Flux
Kierunkowskazy przód - 12V 21W: PY21W ; BAU15S *6
Kierunkowskazy boczne - 12V 5W: WY5W-ST ; T10 ; W2,1x9,5d lub 12V 5W: WY5W ; T10 ; W2,1x9,5d *6
Kierunkowskazy tył - 12V 21W: PY21W ; BAU15S *6
Pozycyjne przód - 12V 10W: H10W; BA9s
Mijania - 85V 35W: D1S; PK32d-2
Drogowe - 12V 55W: H7; PX26d  *5
Przeciwmgielne - 12V 55W: H11; PGJ19-2 *5
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d  *4

 

*1- Na własne ryzyko! U mnie nic niepokojącego się nie dzieje a jest zdecydowanie jaśniej.

*2- Jest ich mało ale są dostępne. Na własne ryzyko! Więcej widać przy cofaniu w nocy.

*3-  Zamiennie gdyż są dużo łatwiej dostępne ale jest wyraźnie mniej światła.

*4- Ładny efekt dają żarówki dobrych firm z niebieską powłoką na bańce.

*5- Jeśli kogoś denerwuje widoczna różnica między światłem z ksenona a halogenu to trochę ten efekt niwelują żarówki dobrych firm z delikatną niebieską powłoką.

*6- Ładny efekt dają żarówki typu osram diadem czy philips silver

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Mazda 3 I (BK) - Żarówki

  Jako że posiadam tytułowy samochód z roku 2004 i wersji nadwozia hatchback postanowiłem wykonać spis gdzie jakie żarówki się znajdują. Najpierw podane jest napięcie oraz moc potem oznaczeni-e/a a na koniec trzonek (podkreślony). Nie ma tu wszystkiego ale w miarę możliwości zawsze jak organoleptycznie zidentyfikuję postaram się tę listę uzupełnić. Wnętrze: Bagażnik - 12V 5W lub 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 28mm; 30mm Podsufitka tył - 12V 10W: C10W; T10.5x30; SV8,5 30mm; 32mm Podsufitka przód - 12V 5W: W5W; T10; W2,1x9,5d   Zapalniczka - ??? lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Popielniczka - ???: T6,5; W2x5d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d lub 24V 2,4W lub 24V 2W *1 Panel klimatyzacji automatycznej - 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Schowek - 12V 3W: W3W; W2,1x9,5d lub 12V 5W *2 Stacyjka - 14V 1,4W: W2x4,6d lub 12V 1,2W: W1.2W; T05; T5; W2x4,6d Zewnętrzne: Stop/Pozycyjne - 12V 21W/5W: W21/5W; T20q; W3x16q Przeciwmgielne tylne - 1

Opel Vectra C Kombi 2007 - Naprawa elektrycznego zamka klapy bagażnika

  W tytułowym samochodzie doszło do awarii elektrycznego zamka klapy bagażnika. Przyczyną było prawdopodobnie przeciekanie wody przez uszczelkę mechanizmu wycieraczki co spowodowało  dostanie się jej do złącza w zamku a w konsekwencji do jego zniszczenia. Piny w zamku dosłownie się rozpadały a wtyczka była w niewiele lepszym stanie. Poza tym reszta była sprawna a że nowy zamek do tanich rzeczy nie należy postanowiłem go naprawić. Gniazdo zostało ścięte i szukałem miejsc gdzie dany pin prowadzi. Na zdjęciu poniżej naniosłem numery które odpowiadają numerom z wtyczki. Po rozszyfrowaniu połączeń przylutowałem przewody a połączenie z instalacją samochodu wykonałem na standardowe wsuwki.  Całość została dodatkowo wyczyszczona i przesmarowana smarem białym z PTFE co okazało się błędem bo trochę wody znowu się dostało do mechanizmu i z smaru powstała breja która zamarzła i unieruchomiła zamek. Problem rozwiązał smar silikonowy z PTFE.  Niestety wymiarów silniczka nie spisałem a

Mazda 3 I (BK) - Hałasujący wentylator czujnika temperatury wewnętrznej

 W tytułowym samochodzie z roku 2004 we znaki dawał się ten mały skurczybyk widoczny na zdjęciu który to nazywa się czujnik temperatury wewnętrznej. Objawem była jego głośna praca która jest różnie określana m.in terkotanie; buczenie; bzyczenie pszczoły które można usłyszeć na TYM filmie. Sam czujnik znajduję się za widoczną "kratką" na zdjęciu. Aby się do niego dostać należy włożyć palce w tą szczelinę pomiędzy elementami i dość mocno szarpnąć "do siebie" i powinien wyjść z zatrzasków i ukazuję się nam coś takiego. Demontujemy go i najpierw należy go przedmuchać gdyż na pewno będzie mocno zanieczyszczony tak jak u mnie.   Niestety samo wyczyszczenie w większości przypadków na niewiele się zda gdyż przyczyną hałasu jest łożysko ślizgowe które się najzwyczajniej w świecie zużyło. W pewnym momencie luz między osią wentylatorka a samosmarującą tulejką (łożysko ślizgowe) jest na tyle duży że elementy te zaczynają o siebie uderzać skąd bierze się owe